Regulamin
REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO picassi.pl
Przed rozpoczęciem korzystania z platformy sprzedażowej picassi.pl Usługobiorcy są zobowiązani zapoznać się z treścią Regulaminu.
SPIS TREŚCI
- Postanowienia ogólne
- Definicje
- Rodzaj i zakres usług elektronicznych
- Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Warunki zawierania umów sprzedaży
- Sposoby płatności
- Koszt, termin i sposoby dostawy
- Warunki rozwiązania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Tryb postępowania reklamacyjnego
- Prawo odstąpienia od umowy
- Własność intelektualna
- Postanowienia dotyczące przedsiębiorców (B2B)
- Postanowienia końcowe
ROZDZIAŁ I: POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Platforma sprzedażowa działająca pod adresem plprowadzona jest przez WallDesign Jarosław Jankowski, NIP: 521-313-56-37, REGON: 146271183, adres siedziby: ul. Mickiewicza 1/21, 05-090 Raszyn, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@picassi.pl, tel. +48 604 790 740.
- Drukarnia WallDesign, sprzedająca pod marką picassi.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Drukarnię, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz Umów Sprzedaży Produktu, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Drukarni WallDesign występującej pod marką picassi.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Drukarni przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Drukarnia WallDesign, występująca pod marką picassi.pl prowadzi sprzedaż detaliczną oraz hurtową Produktów, za pośrednictwem sieci Internet na terenie Polski.
- Produkty oferowane w Drukarni są nowe, wolne od wad prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- a) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. nr 144, poz. 1204 ze zm.),
- b) Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
- c) Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
ROZDZIAŁ II: DEFINICJE
- DRUKARNIA - drukarnia internetowa Usługodawcy działająca pod adresem picassi.pl.
- DZIEŃ ROBOCZY - jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA - formularz dostępny na stronie internetowej picassi.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KONSUMENT - osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- KLIENT - Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- NEWSLETTER - Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Produktów dostępnych w Drukarni.
- REGULAMIN - niniejszy regulamin Drukarni.
- SPECYFIKACJA - specyfikacja wymagań technicznych dla elementów tekstowych, graficznych lub kolorystycznych określonych przez Drukarnię.
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – WallDesign Jarosław Jankowski, NIP: 521-313-56-37, REGON: 146271183, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: adres siedziby: ul. Mickiewicza 1/21, 05-090 Raszyn, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@picassi.pl, tel. +48 604 790 740.
- SZCZEGÓŁY ZAMÓWIENIA - informacje na temat Zamówionego Produktu, w szczególności informacje dotyczące technologii druku oraz specyfikacji druku.
- PRODUKT - dzieło będące rzeczą ruchomą wykonywane przez Drukarnię zgodnie z Projektem przesłanym przez Klienta albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- PROJEKT - elektroniczna wersja Produktu przesyłana przez Klienta lub wykonywana przez Drukarnię.
- PRZYJĘCIE ZAMÓWIENIA DO REALIZACJI - zaakceptowanie pliku graficznego przesłanego przez Klienta po opłaceniu Zamówienia, po którym następuje proces realizacji Zamówienia.
- UMOWA SPRZEDAŻY- Umowa Sprzedaży Produktu i zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Drukarni.
- USŁUGOBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem
- WERYFIKACJA - sprawdzenie przez Drukarnię uzupełnionych przez Klienta elementów tekstowych, graficznych lub kolorystycznych przyszłego Produktu pod kątem ich zgodności z wymaganiami technicznymi określonymi w Specyfikacji.
- ZAMÓWIENIE- oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
ROZDZIAŁ III: RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Drukarni korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- a) zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
- b) Newsletter,
- c) Kalkulator Przeliczeniowy.
- Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Drukarni odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Drukarni treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Drukarni i prezentowanych w niej materiałów.
ROZDZIAŁ IV: WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w rozdziale III pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
- a) umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Drukarni zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- b) umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
- c) umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Kalkulatora Przeliczeniowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- d) umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na zamieszczaniu opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii albo zaprzestania jej zamieszczania przez Usługobiorcę.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- a) komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
- b) dostęp do poczty elektronicznej,
- c) przeglądarka internetowa,
- d) włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Drukarni w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
ROZDZIAŁ V: WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Drukarni nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Klient może samodzielnie określić cechy Produktu:
- a) Format zamawianego Produktu,
- b) Rodzaj i gramaturę materiału wykorzystanego do druku,
- c) Kolorystykę,
- d) Inne atrybuty do określenia, dostępne na stronie Drukarni, dotyczące wybranego Produktu.
- Podsumowanie Zamówienia zawiera informacje na temat złożonego przez Klienta Zamówienia tj. cenę wybranych Produktów, w tym kosztów dostawy i płatności oraz innych dodatkowych kosztów o ile takie występują, a także wybrany sposób dostawy i płatności.
- Zamówienie, złożone na podstawie powyższej procedury, wiąże Klienta jeżeli Drukarnia potwierdzi jego otrzymanie.
- Zamówienie zostaje Przyjęte Do Realizacji po jego opłaceniu oraz akceptacji przez Drukarnię plików dostarczonych przez Klienta.
- Przy usłudze druku z własnego zdjęcia Klient dostarcza Projekt graficzny w postaci plików z elementami tekstowymi, graficznymi lub kolorystycznymi.
- Projekt powinien być wysłany w formie plików JPG, JPEG, PNG, TIF, TIFF. Projekty są weryfikowane przez pracownika Drukarni wyłącznie pod kątem poprawności dotyczącej rozmiaru Projektu oraz informacji o kolorystyce. Drukarnia nie sprawdza Projektów pod kątem poprawności językowej, ortograficznej, merytorycznej oraz nie wprowadza żadnych modyfikacji do Projektów nadesłanych przez Klientów.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Drukarni podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Drukarni jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Drukarni, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień – 24 godziny na dobę przez cały rok.
- Drukarnia realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Drukarni tj. od 8:00 do 16:00 Zamówienia złożone w Dni Robocze po godz. 16:00, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego Dnia Roboczego.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży.
- a) Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta, Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami.
- b) Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- c) Potwierdzenie Przyjęcia Zamówienia do realizacji powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania oraz przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
- d) Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji zawiera:
- ➡ potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
- ➡ formularz odstąpienia od umowy,
- ➡ niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
- e) Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 13 lit. c) zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzona dowodem zakupu (paragon lub faktura VAT).
- Z chwilą akceptacji Projektu, Klient ponosi odpowiedzialność za:
- a) wydruk prac błędnie przygotowanych przez Klienta pod względem treści,
- b) wydruk prac błędnie przygotowanych przez Klienta pod względem technicznym,
- c) wydruk prac przesłanych przez Klienta, a zawierających błędy techniczne lub treściowe,
- d) opóźnienia w terminie realizacji wynikające z terminu dostarczenia poprawnych danych przez Klienta.
ROZDZIAŁ VI: SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- a) płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- b) płatność za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności (DotPay).
- W przypadku płatności przelewem, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: PL ING Bank Śląski S.A. 15105010251000009271727068, WallDesign Jarosław Jankowski, NIP: 521-313-56-37, ul. Mickiewicza 1/21, 05-090 Raszyn. W tytule przelewu należy wpisać “Zamówienie nr ... w picassi.pl” oraz podać nazwisko zamawiającego.
- W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczne serwisy płatności umożliwiają dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków. Produkt zostanie zrealizowany dopiero po jego opłaceniu.
- W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych adresowych.
- Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 Dni Roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
ROZDZIAŁ VII: KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY
- Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
- Zakupione w Drukarni Produkty są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
- a) Czas kompletowania Produktu wynosi od 1 do 4 Dni Roboczych.
- b) Dostawa Produktu przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od 1 do 2 Dni Roboczych (dostawa następuje wyłącznie w Dni Robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
- Klient może odebrać Produkt osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
ROZDZIAŁ VIII: WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
- a) Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym
- b) Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@picassi.pl.
- c) Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
- d) Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
ROZDZIAŁ IX: TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- Reklamacje z tytułu gwarancji:
- a) Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie posiadają gwarancję Sprzedawcy obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- b) Okres gwarancji dla Produktów wynosi 12 miesięcy i jest liczony od dnia dostarczenia Produktu do Klienta.
- c) Dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest dowód zakupu: paragon lub faktura VAT.
- d) Gwarancja nie wyłącza uprawnień Konsumenta wynikających z rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, określone w Kodeksie cywilnym.
- Reklamacje z tytułu rękojmi:
- a) Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.).
- b) Ze względu na specyfikę Produktów, uprzejmie prosimy o sprawdzenie wizualnej poprawności Produktu przed jego montażem lub rozpoczęciem jego użytkowania, a w szczególności:
- ➡ spasowanie brytów (w przypadku fototapet)
- ➡ czy wzór na brytach współgra tworząc kontynuację wzoru (w przypadku fototapet)
- ➡ niezgodność kolorystyczną poszczególnych brytów (fototapety) - ze względu na różnice, wynikające ze sposobu wyświetlania kolorów przez większość monitorów a technologie druku, porównywanie kolorystyki wydruku z kolorystyką prezentowaną na monitorze jest niepoprawne technologicznie
- ➡ poprawność rozmiaru
- ➡ czy materiał jest prawidłowy
- ➡ czy wydruk nie posiada uszkodzeń mechanicznych
- c) Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@picassi.pl lub pisemnie na adres: WallDesign, ul. Mickiewicza 1/21, 05-090 Raszyn.
- d) W powyższej wiadomości e-mail lub formularzu reklamacyjnym należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj, datę i dokumentację fotograficzną wystąpienia nieprawidłowości, oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- e) Gdy jest to niezbędne dla oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć na adres: WallDesign, ul. Mickiewicza 1/21, 05-090 Raszyn.
- f) Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail lub w inny podany przez Klienta sposób.
- g) W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
- W związku z reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy i wymiany Produktu na wolny od wad.
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę:
- a) Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Drukarni Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@picassi.pl.
- b) W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- c) Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- d) Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
ROZDZIAŁ X: PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego rozdziału, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy. dostępnego TUTAJ. Wygenerowanie oświadczenia jest również możliwe za pośrednictwem generatora dokumentów dostępnego: TUTAJ.
- W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: WallDesign, ul. Mickiewicza 1/21 05-090 Raszyn.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu Sprzedawca dokona zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta płatności związanych z Umową Sprzedaży, od której Konsument odstępuje, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Drukarnię, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego rozdziału, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia w którym Konsument objął Produkt w posiadanie.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb oraz w przypadku świadczenia usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi (Konsumentowi), w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
ROZDZIAŁ XI: WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem picassi.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i są własnością WallDesign Jarosław Jankowski, NIP: 521-313-56-37, REGON: 146271183, ul. Mickiewicza 1/21, 05-090 Raszyn.
Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony picassi.pl, bez zgody Usługodawcy. - Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony picassi.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
ROZDZIAŁ XII: POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
- W niniejszym rozdziale zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami.
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 Dni Roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
ROZDZIAŁ XIII: POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Drukarnię Internetową zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Drukarnią Internetową, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt. 4 niniejszego rozdziału.
- Sądowe rozstrzyganie sporów:
- a) Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
- b) Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596). Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.